gingote - Gin och Göte

Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

Gin har varit hos Torkel

Av Lotta - 30 juni 2011 14:20

Usch och fy. I förgår började jag känna att jag hade lite ont i halsen, inte bra, jag som skulle åka till Helsingborg med Gin, igår.


Natten till onsdagen sov jag inte mycket, kunde knappt inte svälja och var nog lite febrig också.....


Men beställd tid i Helsingborg, så det var bara att "hoppa ur sängen" i går morse.

Tack Sandra för att du följde med på resan, vet inte om jag hade klarat det annars....


Torkel ultraljudade först Gin och det såg jättebra ut, sen satte sköterskan ekg:et som skulle sitta ett dygn ..... och sen den fina brottardräkten......



Nu hoppas vi bara att detta inte visar något konstigt och att vi kan lägga detta till handlingarna.


Lövmarknad och midsommar har passerat och nu går det mot mörkare tider igen. Snacka om att få ångest....


Är det någon som känner igen denna nyklippta killen?


Ja och så var det lilla Mona, som skojade lite med oss på midsommaraftonen, genom att resa sig på bakbenen och tydligt visa att något inte var ok.

Tänka sig att jag, trots min "höga ålder" satt kvar......


Nu vidtas flera åtgärder för henne.... Ny sadel ska provas ut, ultra ljud och träning i form av tömkörning och att lämna de andra hästarna och gå själv.

Lilla gumman


Här håller husse och matte på att kolla hur gamla sadeln sitter med hjälp av snöre.


Å så får vi väl ta med en bild på lilla gubben, han är såååå snäll. Gör inte många knop nu när det är så varmt....


Sööte Gööte


Ses snart    

   

   

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

MH

Av Lotta - 12 oktober 2013 17:22

Mitt lilla    har gjort sitt MH idag!!

Av Lotta - 17 juli 2012 08:35

Då kanske man får för sig att blogga lite oftare!! Har inte stigit ur sängen ännu, måste göra det. Upp och baka kaka till jobbet, utfordra hela gänget, ut med katter i rastgården, promenera hundar, äta själv och göra sig i ordning och sen till job...

Av Lotta - 28 april 2012 12:42

Less jag blir. Regn, igen.......   På med regnkläderna och promenera med grabbarna, en och en. Göte kan ju lätt börja "strejka" när det är blött. Ja, annars också i och för sig. Men är det bara fint väder så är det ju ok att lirka lite med lilla ...

Av Lotta - 19 april 2012 12:29

Ja, idag är det torsdag, det ska vara vår sägs det, men jag vet inte. Kallt och regnigt, känns mer som höst.   Jag ska vara duktig i dag och dammsuga, baka bullar, byta lakan, laga middag och......   Usch, jag blev trött bara jag skrev allt d...

Av Lotta - 12 mars 2012 21:29

Kan ju knappast kalla mig för flitig bloggerska     Ja jag har hunnit fylla en väldig massa år, hade en fantastiska dag tillsammans med bästa väninnan. Tack för en fantastisk dag!!!!! Det har hunnit vara 30 grader i solen på vår altan, I mars m...

Skapa flashcards